2009年7月11日

Ria Ritchie covering James Morrison- "You Make It Real" (Acoustic)

今天跟大家推薦我最喜歡的翻唱歌手 Ria Ritchie 翻唱 James Morrison 的 You make it real。 這首歌很適合老夫老妻聽 (哈),愛是相互信任,了解,更要珍惜彼此,歌詞雖然簡單,卻不難讓人透過它理解這個真理。

You Make It Real (James Morrison)

Mmmmm
There's so much craziness, surrounding me
我環繞在有些可笑的氛圍中
There's so much going on, it gets hard to breathe
有些渺小事物正在變化,但令我難以呼吸
When all my faith has gone, you bring it back to me
當我失去我的信念,妳將他們帶回
You make it real for me
妳給我力量
When I'm not sure of, my priorities
當我失途迷航
When I've lost site of, where I'm meant to be
當我找不到屬於我的立足點
Like holy water, washing over me
你如聖水般,洗淨後使我重生
You make it real for me
妳給我力量
And I'm running to you baby
我正朝你奔去
You are the only one who saved me
妳是我唯一的真理
That's why I've been missing you lately
這是謂何我如此思念你
Cause you make it real for me
因為妳給我力量
When my head is strong, but my heart is weak
雖然我外在強壯,但內心是脆弱的
I'm full of arrogance, and uncertainty
我充滿傲慢與不安
But I can find the words, you teach my heart to speak
但我能發現關鍵,你懂我的心事
You make it real for meee, yeaaa
妳給我力量
And I'm running to you baby
我正朝妳奔去
Cause you are the only one who saved me
妳是我唯一真理
That's whyyy I've been missing you lately
這就是為何我如此思念你
Cause you make it real for me
因為妳給我力量
Ohhh
Everybodies talking in words
所有人說的字眼
I don't understand
我無法了解
You got to be the only one
妳就是我的唯一
Who knows just who I am
妳是唯一懂我的人
Your shinin in the distance
在遠方就能看見你在閃亮
I hope I can make it through
我希望我能穿越困難
Cause the only place
那唯一的地方
That I want to be
我心中所屬
Is right back home with you
就是馬上回家與你相伴
I guess there's so much more I have to learn
我想我不用再多學什麼
But if you're here with me
只在妳在我身邊
I know which way to turn
我知道在哪裡回頭
You always give me somewhere, Somewhere I can learn
我是我的明燈,指引我的方向
You make it real for me
妳給我力量
And I'm running to you baby
我正朝你奔去
Cause you are the only one who saved me
妳是我唯一的真理
That's why I've been missing you lately
這是謂何我如此思念你
Cause you make it real for me
因為妳給我力量
You make it real for me
妳給我力量

當然,也要一併附上 Morrison 原創版的 You make it really (Acoustic) ^_^~~~

沒有留言:

張貼留言